Som erhvervsdrivende kan det være en god idé også at tilbyde sine produkter eller ydelser online. Internettet er unægteligt en populær platform for handel, og ønsker man at følge med sine konkurrenter, så er det vigtigt med en stærk online profil.
En dårlig hjemmeside eller webshop kan skræmme kunderne væk, vær derfor opmærksom på hvad du præsenterer for dine kunder.
Spor aktiviteten på din hjemmeside
Hvis du oplever et salg på din webshop der ikke helt matcher dine ambitioner, så kan du med fordel vælge at kigge på aktiviteten på din hjemmeside.
Først og fremmest gør det sig gældende at dine søgeord på din hjemmeside og annonce på eksempelvis Google skal matche de søgeord potentielle kunder bruger, når de skal kigge efter det produkt eller den ydelse du sælger.
Oplever du en uønsket salgsrate, så kan det være der er noget galt med dit søgeord, og du bør derfor opdatere tekst på både hjemmeside og i annoncerne.
Få de besøgende til at blive hængende
Har du betalt for eksempelvis en annonce hos Google, så er det vigtigt at du også gør brug af de statistikker der følger med.
Her kan du bl.a. spore hvor længe folk bliver hængende på din hjemmeside. Oplever du f.eks. at mange besøgende hurtigt springer væk fra din hjemmeside, så kan det måske være du skal arbejde med hjemmesidens udseende og opbygning.
‘Hvad er din sessionsvarighed?’, vil eksperten spørge. Her refereres der netop til den mængde tid de besøgende bruger på din side.
Ved at foretage en sådan analyse, kan man få svar på, hvor i processen eventuelle kunder hopper fra, og dermed foretage visse tiltag der kan være med til at bibeholde den besøgendes interesse.
Generelt kan det være en god idé at tracke ens annoncering, da man derved kan få et indblik i hvad der virker og hvad der ikke virker for lige præcis den forretning man driver.